Onze beheerpakketten zijn afgestemd op de specifieke behoeften van elke VvE, groot of klein. Met onze uitgebreide expertise op het gebied van financiën, administratie, verenigingsbeheer en onderhoud ondersteunen we VvE’s bij hun beheer taken. Of het nu gaat om een VvE die volledig ontzorgd wil worden of een kleine VvE die zelf veel kan doen, we helpen bij het samenstellen van het juiste pakket. Kijk hieronder welk pakket bij jouw VvE past.
Kies het pakket dat bij je past |
![]() BasisHet voordelige pakket voor kleinere VvE’sHandig voor actieve VvE’s die taken zelf oppakken, zoals opvolging van vergaderactiepunten vanuit de vergadering en het uitzetten van onderhoudswerkzaamheden en/of spoedreparaties.
|
![]() ComfortHet service pakket voor middelgrote VvE’sVoor VvE’s die ondersteund willen worden bij administratieve, financiële en technische zaken.
|
![]() CompleetOns meest uitgebreide VvE service pakketGeschikt voor VvE’s die compleet ondersteund willen worden. Voor een zorgeloos gevoel.
|
Administratieve & financiële ondersteuning |
Gebruik van het softwareplatform voor eigenaren |
|||
Maken en bijhouden van een leden (eigenaren) register |
|||
Voeren en beheren van de dagelijkse boekhouding |
|||
Openen en beheren van de bank- en spaarrekening |
|||
Zorgdragen van het betalingsverkeer (op basis van de bepalingen)
|
|||
Opstellen van de concept jaarrekening, jaarbegroting en liquiditeitsprognose met een max van 2 |
|||
Jaarlijks beschikbaar stellen van gegevens voor eigenaren over hun aandeel in het reservefonds |
|||
Inzichtelijk maken van de maandelijkse VvE bijdragen en de bijdragen aan het (onderhouds-) reservefonds |
|||
Maandelijks incasseren van de VvE bijdragen en uitvoeren van incassoprocedures |
|||
Inzage en mogelijkheid tot uitvoeren van een kascontrole |
|||
Verenigingsbeheer |
Eénmaal per jaar uitschrijven van de Algemene Ledenvergadering |
|||
Bijhouden van de presentielijsten, voorzitten en notuleren van de |
|||
Na de Algemene Ledenvergadering beschikbaar stellen van de definitieve notulen en besluitenlijst |
|||
In opdracht geven van de actiepunten die zijn besloten in de Algemene Ledenvergadering |
|||
In opdracht geven van onderhoud of beheeropdrachten, in lijn met de regelementen en behoorlijk beheer |
|||
Eenmaal per jaar bijwonen van een bestuurs- of commissievergadering |
|||
Administratieve ondersteuning bij (her)taxtaties en vezekeringen |
|||
Administratief begeleiden en afhandelen van schades |
|||
Administratief verwerken van contracten met externe partijen aangeleverd door de VvE |
|||
Ondersteuningen van het bijhouden en doorvoeren van mutaties van bestuursleden bij de Kamer van Koophandel |
|||
Het faciliteren van bewoners- communicatie door het versturen van e-mails aan bewoners |
Technisch onderhoud |
Uitzetten van werkzaamheden voor het klein (dagelijks) onderhoud en/of reparaties |
|||
24-uurslijn voor het oplossen van spoedeisende storingen |
|||
Jaarlijks bijhouden van contractenbeheer met externe partijen en contracteren van onderhoudscontract(en) |
Met een max. van 1 |
Met een max. van 3 |
|
Offertes aanvragen voor nieuw af te sluiten onderhoudscontracten. |
Max. 1 per onderhoudscontract |
Max. 3 per onderhoudscontract |
|
Duurzaam Meerjaren Onderhoudplan (DMJOP) Begeleiden van het proces om te komen tot een DMJOP: offerte aanvraag bij onze voorkeurleverancier, het uitzetten van de opdracht bij goedkeuring door de ALV en het inbrengen van het DMJOP in het ALV |
Los toe te voegen aan het pakket |
||
Toetsing haalbaarheid DMJOP inhoudelijke toets op financiële technische en organisatorische haalbaarheid ter voorbereiding op de ALV |
Los toe te voegen aan het pakket |
||
Jaarlijkse inspectie van de technische staat van het complex en het opstellen van een verslag met bevindingen door de projectmanager |
Los toe te voegen aan het pakket |
||
Technisch adviseur voert een quick scan uit om te toetsen of het technisch onderhoud noodzakelijk is |
Los toe te voegen aan het pakket |
||
Actualiseren van (D)MJOP op basis van nieuwe inzichten |
Los toe te voegen aan het pakket |
||
Uitvoeren van inespectie(s) bij technische vraagstukken of opname/controle van reparatieverzoeken van de VvE, hierop adviseren en eenmalig uitzetten bij een leverancier. Met een maximum van 9 inspecties per jaar |
Los toe te voegen aan het pakket |
||
Conclusie |
BasisMet dit pakket kiest een actieve VvE voor uitstekende administratieve en financiële ondersteuning. Met name handig als je als VvE zelf controle wilt houden over o.a. onderhoud, reparaties en calamiteiten. |
ComfortDit pakket heeft alles wat een VvE nodig heeft voor gezond beheer en kan het wooncomplex goed onderhouden worden. Aanvullende diensten kunnen worden afgenomen voor bijv. extra support bij verduurzaming. |
CompleetMet dit alles-in-één pakket zorgen wij dat je VvE complete ondersteuning krijgt bij administratieve- en uitgebreide technische taken. Zo zorgen we ervoor dat je VvE op een duurzame en gezonde manier beheerd wordt. |
Op dit moment krijgen we veel aanvragen en werken we daarom met een wachtlijst voor het aannemen van nieuwe VvE’s. Elke aanvraag behandelen we met zorg en aandacht. Het kan momenteel tot ca. 4 weken duren voordat je een reactie ontvangt op je aanvraag. We danken je voor je geduld en begrip.
Het innen van de VvE bijdragen kan zeker bij een grote VvE veel tijd en energie kosten. Het is daarnaast vaak beter voor de onderlinge band als iemand buiten het complex deze taak op zich neemt. Voor het opstellen van de begroting en jaarrekening is daarnaast financiële kennis nodig, die niet altijd aanwezig is binnen het bestuur van een VvE. We nemen de dagelijkse boekhouding uit handen, kunnen de kascommissie begeleiden en zijn sterk in debiteuren/crediteuren beheer. Zodat de VvE financieel gezond blijft.
Voor grote VvE’s is de rol van bestuurder al snel onhaalbaar naast een drukke baan. Wij bieden daarom onze ondersteuning aan als een extra rechterhand voor het bestuur. We bereiden de ALV voor, pakken de voorzittersrol over, notuleren en handelen de vergadering af. We zijn (op dagelijkse basis) het aanspreekpunt voor vragen over de VvE. Adviseren en ondersteunen het bestuur pro-actief. En nemen ook de jaarlijkse bestuurstaken als het verzekeren van het woongebouw en het afhandelen van schades onder onze hoede. Zodat je als bestuur minder zorgen hebt én tijd overhoudt.
Helaas gaan er vaker dingen stuk dan we willen. Wij nemen daarom met ons technische dienstenpakket het dagelijkse onderhoud uit handen. Zo hebben we een 24/7 bereikbare storingsdienst én handelen we alle reparatieverzoeken die er voor de gemeenschappelijke delen van het complex zijn af. We werken hiervoor met vaste leveranciers, zodat we tegen inkoopvoordeel onderhoudscontracten voor jullie kunnen afsluiten. Ook bewaken we de gemaakte afspraken.